אימון עיצוב וחיטוב

הוו.. נראה לי שהגענו לאימון המבוקש ביותר עליי אדמות.
אתם בטח מנחשים למה, כן, בגלל השם שלו.
גם מי שרוצה לרדת במשקל וגם מי שרוצה לעלות במסת השריר- ביו היתר, רוצה להיות חטוב ולעצב את הגוף שלו.
אז מה יש באימון הכה מבוקש הזה? כל זה ועוד בפוסט הבא, המשיכו לקרוא.

נתחיל מהבסיס- מהו חיטוב?

חיטוב הוא ירידה באחוזי השומן ועלייה במסת השריר.

 

מהו אימון עיצוב וחיטוב?

אימון עיצוב וחיטוב הוא אימון כנגד התנגדות.
אנחנו מפעילים את הגוף שלנו כנגד משקולות, גומיות, קטלבלס וכל הציוד שבסטודיו.
ככל שההתנגדות תהיה גדולה יותר ונעשה פחות חזרות – האימון יגרום לנו להשתפר בכח.
ככל שההתנגדות תהיה קטנה יותר ונעשה יותר חזרות – האימון יגרום לנו להשתפר בסיבולת השריר.

 

האם צריך אירובי כדי לעצב את הגוף?

התשובה הקצרה- לא.
התשובה הארוכה:

מחשבה נפוצה אצל מי מכם שרוצה לרדת במשקל ובאחוזי השומן היא שכדי להשיג את המטרה הזו- צריך להיות בגרעון קלורי, גרעון קלורי אומר להוציא יותר קלוריות ממה שמכניסים ואימון אירובי זה הרי האימון ששורף הכי הרבה קלוריות והרבה יותר מאימון כח.
ובכן, זה נכון, אימון אירובי באמת שורף הרבה יותר מאימון כח.
אבל האם הוא בונה או משמר מסת שריר? ממש לא, ובתהליך של ירידה במשקל – הוא אפילו עלול לגרום לכם לרדת ממסת השריר.

תאמינו לי, זה לא מצב שאתם רוצים שיקרה לכם.
בתהליך של עיצוב הגוף- אתם רוצים לרדת במסת השומן ולא בשריר.


למי האימון מתאים?

  • לבני הגיל השלישי – אוכלוסיה זו מתאפיינת במסת שריר מנוונת ומדולדלת בדרך כלל, בגלל ברוב המקומות עובדים עם משקלים נמוכים וקצב נוח , האימון זהה יכול להתאים עבורם.

  • לילדים ונוער- כן! לימלדים מותר להרים משקולות! תופתעו, יש ילדים שמרימים גם את אותו המשקל כמו המבוגרים ועושים אותו בטכניקה מעולה!
    משקולות לא פוגעות בגדילה של הילד, ההפך הוא הנכון.
    משקולות מחזקות את השרירים והיציבה של הילדים והנוער שלנו וגורמות להם להיות מבוגרים חזקים ובריאים יותר.

  • לנשים שמפחדות להרים כבד – למרות שאנחנו ב2021 בעת שפוסט זה עולה לאוויר, עדיין יש נשים שמפחדות להרים כבד, אולי בגלל שאין להן מאמן אישי שיוודא שהן עושות את התרגיל בטכניקה הנכונה, אולי בגלל שהפחידו אותן שלא יביאו ילדים ושזה מסוכן לרחם ואולי יש עוד סיבות,
    אבל כמו שהבנתם, חבל לי שזה ככה.
    אין סיבה לפחד להרים יותר מ3 קילו.

    ובכל אופן- גם אם עדיין יש חשש בליבך, יש לך את האימון הזה, שהוא אימון נהדר,וכל אימון עדיף מכלום, אבל את חייבת לוודא שהוא אכן מאתגר אותך. במשקלים ובקומפוזיות של התרגילים.

  • למתאמנים מתחילים או אחרי הפסקה– אנשים שהחליטו להכנס לכושר בפעם הראשונה בחייהם או לאחר תקופה של מנוחה- ירגישו מאותגרים בהחלט בסוג אימון זה, כי כל עומס שיפעילו על השרירים הוא טראומה לשריר המסכן שנח תקופה ארוכה.
    עבור אותם אנשים, אימון שכזה הוא אחלה אימון קבוצתי שנותן דרייב, מסגרת ומצב רוח להכנס לכושר.

איפה הכי כדאי להתאמן?

ההגיון אומר שאם יש את האימון הזה בכל מקום, ואם השם שלו זהה הרי גם אופי האימון זהה לא?
אז זהו שלא.
אופי האימון משתנה מחדר כושר לסטודיו, ומסטודיו לסטודיו.
ואסביר למה.

בחדרי כושר, ששם בדרך כלל הולכים לפי כמויות של מנויים, האולם יכלול הרבה מתאמנות,
בגלל שיש הרבה מתאמנות, זה לא יתאפשר לתת לכל אחת משקולת של 7 ק"ג, אז יש באולם מגוון משקלים, בד"כ עד 4 ק"ג [שגם אותן מעטות הנשים שלוקחות] – אימון בחדר כושר שדומה למה שהזכרתי פה יתאים לבני הגיל השלישי, מתאמנות מתחילות וכאלו שפוחדות להרים כבד.

בסטודיו'ס למשל, ששם המקום בד"כ קטן ואינטימי יותר, כבר יש אופציה לעבוד עם יותר משקלים ולעשות אימון עיצוב וחיטוב עצים יותר.

לסיכום-

אם מצאתם את עצמכם כאנשים שהאימון עשוי להתאים להם אותם מתחברים למה שקראתם,
ובאלכם לנסות – תבחנו איפה בעיר שלכם יש את האימון הזה, תעשו השוואה של המקומות ולכו לאימון ניסיון, בהרבה מקומות נותנים אימוני ניסיון חינם.

בסטודיו שלי בקריות, אימוני הקבוצה הם עד 10 משתתפות [העצימות בהתאם, לא קל!] ויש אימון ניסיון בחינם!
כדי להרשם לאימון הקרוב ולקבל פרטים נוספים לחצו על הקישור הבא